5 najlepszych warzyw na lepszą koncentrację

warzywa

Jeśli od rana do wieczora chodzisz zmęczony, brakuje Ci sił na pracę zawodową i domowe obowiązki – najwyższy czas się temu przyjrzeć. Problemem może być niezdrowy sposób odżywiania.

Czasami przedłużony i nasilający się spadek energii może być spowodowany chorobą. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia związane z problemami zdrowotnymi, polecamy udać się w pierwszej kolejności do lekarza w celu przeprowadzenia badań.

Często problemy z koncentracją wynikają ze zmiany pory roku, przepracowania albo niewłaściwego odżywiania. Warto wprowadzić wtedy do swojej diety warzywa na lepszą koncentrację, które w szybkim tempie pozwolą Ci znowu stanąć na nogi. Niektóre z nich to prawdziwe skarbnice składników odżywczych. W Twojej diecie powinny znaleźć się między innymi:

Szpinak

Przez wielu niespecjalnie lubiany jest jednym z najbardziej wartościowych warzyw na świecie. Zawiera mnóstwo cennych witamin, między innymi A, C, E, B, K, a także składniki mineralne i antyutleniacze. Najzdrowszy jest na surowo, ale nie prezentuje się w takiej formie zbyt okazale. Możesz go także dodać do porannego koktajlu, likwidującego poranne zmęczenie i dodającego energii na cały dzień.

Brokuły

W walce ze zmęczeniem bardzo pomocna jest witamina C, która nie tylko sama w sobie jest przeciwutleniaczem, ale dodatkowo poprawia wchłanianie żelaza. A jednym z najlepszych źródeł tej witaminy są brokuły, które zawierają jej więcej niż cytrusy, a oprócz tego sporą ilość wartościowego białka. Nie bez przyczyny brokuły są składnikiem wielu popularnych diet.

Pomidory

Mnóstwo cennych witamin i minerałów, piękny czerwony wygląd i przede wszystkim przepyszny smak – to krótka ale treściwa charakterystyka pomidorów. Liczne badania potwierdzają ich zbawienny wpływ na zwalczanie stanów depresyjnych i poprawę samopoczucia, między innymi dzięki wysokiej zawartości lipokenu i antyoksydantów.

Marchewka

Nie ma lepszego sposobu na sezonową depresję czy codzienne zmęczenie, niż świeżo wyciśnięty sok z marchewek. Warzywo to idealnie nadaje się także na przekąskę, zamiast ciastek czy chipsów. Jest skarbnicą minerałów i witamin, a jej dodatkową zaletą jest przepyszny, lubiany przez wszystkich smak. Marchewka zawiera dużo witaminy A poprawiającej wzrok, oraz karotenoid ograniczający ryzyko wystąpienia chorób serca.

Fasola

Fasola jest jednym z najbardziej energetycznych warzyw, zawiera mnóstwo błonnika, żelaza, potasu i witamin z grupy B. A także białka i węglowodanów, które wolno uwalniając się dostarczają przez długi czas energii do działania, dzięki czemu będziesz miał siłę na wiele godzin aktywności.

1 Trackback / Pingback

  1. 7 sposobów na przyspieszenie nauki | Męska Sprawa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*