5 najlepszych warzyw na lepszą koncentrację

warzywa

Jeśli od rana do wieczora chodzisz zmęczony, brakuje Ci sił na pracę zawodową i domowe obowiązki, to najwyższy czas, żebyś się temu dokładniej przyjrzał. Czasami długo trwający spadek energii będzie spowodowany jakąś chorobą. Wizyta u lekarza i komplet badań powinny to wyjaśnić, jeśli faktycznie okaże się że coś Ci dolega, to będziesz musiał rozpocząć leczenie. Często jednak taki stan wynika ze zmiany pory roku, przepracowania albo niewłaściwego odżywiania. Wtedy warto, żebyś do swojej diety wprowadził kilka składników, które w szybkim tempie pozwolą Ci znowu stanąć na nogi. Bardzo dobrze sprawdzają się w tej roli różne warzywa, zawierają one cenne minerały i witaminy, dzięki którym znów poczujesz się pełen życia. Niektóre z nich to prawdziwe skarbnice składników odżywczych, między innymi w twojej diecie powinny się znaleźć:

Szpinak

Przez wielu niespecjalnie lubiany jest jednym z najbardziej wartościowych warzyw na świecie. Zawiera mnóstwo cennych witamin, między innymi A, C, E, B, K, a także składniki mineralne i antyutleniacze. Najzdrowszy jest na surowo, ale nie prezentuje się w takiej formie zbyt okazale. Możesz go także dodać do porannego koktajlu, likwidującego poranne zmęczenie i dodającego energii na cały dzień.

Brokuły

W walce ze zmęczeniem bardzo pomocna jest witamina C, która nie tylko sama w sobie jest przeciwutleniaczem, ale dodatkowo poprawia wchłanianie żelaza. A jednym z najlepszych źródeł tej witaminy są brokuły, które zawierają jej więcej niż cytrusy, a oprócz tego sporą ilość wartościowego białka. Nie bez przyczyny brokuły są składnikiem wielu popularnych diet.

Pomidory

Mnóstwo cennych witamin i minerałów, piękny czerwony wygląd i przede wszystkim przepyszny smak – to krótka ale treściwa charakterystyka pomidorów. Liczne badania potwierdzają ich zbawienny wpływ na zwalczanie stanów depresyjnych i poprawę samopoczucia, między innymi dzięki wysokiej zawartości lipokenu i antyoksydantów.

Marchewka

Nie ma lepszego sposobu na sezonową depresję czy codzienne zmęczenie, niż świeżo wyciśnięty sok z marchewek. Warzywo to idealnie nadaje się także na przekąskę, zamiast ciastek czy chipsów. Jest skarbnicą minerałów i witamin, a jej dodatkową zaletą jest przepyszny, lubiany przez wszystkich smak. Marchewka zawiera dużo witaminy A poprawiającej wzrok, oraz karotenoid ograniczający ryzyko wystąpienia chorób serca.

Fasola

Fasola jest jednym z najbardziej energetycznych warzyw, zawiera mnóstwo błonnika, żelaza, potasu i witamin z grupy B. A także białka i węglowodanów, które wolno uwalniając się dostarczają przez długi czas energii do działania, dzięki czemu będziesz miał siłę na wiele godzin aktywności.

1 Trackback / Pingback

  1. 7 sposobów na przyspieszenie nauki | Męska Sprawa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*