Medytacja dla początkujących

most na jeziorze

O pozytywnych skutkach regularnej medytacji mówi się od dawna. Nawet psychoterapeuci i psychiatrzy zalecają swoim pacjentom taką formę radzenia sobie z emocjami oraz oczyszczania umysłu. Medytacja pozwala na zdystansowanie się do swoich problemów, a także spojrzenie na nie z szerszej perspektywy. Pomaga także w obniżaniu stresu, co ma niezwykle korzystny wpływ na nasze samopoczucie oraz organizm.

W dzisiejszym artykulę poznasz ciekawy sposób na medytację, która nie wymaga ogromnych pokładów czasu. Wystarczy bowiem od 5 do 10 minut dziennie, a ogromne korzyści płynące z medytowania możesz zauważyć już po pierwszej sesji.

Medytacja w domu

Znajdź miejsce, w którym możesz pozwolić sobie na nieskrępowane wyciszenie. Usiąść w wygodnej dla Ciebie pozycji. Możesz się położyć, jednak często zdarza się, że początkujący podczas pierwszych medytacji zasypiają. Zalecamy zatem wygodną pozycję siedzącą.

Zamknij oczy i zacznij odliczanie od 10 w dół. W Twojej głowie może kłębić się wiele myśli, jednak to co jest najwazniejsze – nie oceniaj i nie próbuj nic z tym zrobić. Spokojnie kontynuuj odliczanie w dół.

Jak kierować uwagą podczas medytacji?

Po przejściu przez pierwszy etap medytacji spróbuj powoli oddzielić się od swoich myśli. Z początku może wydawać się to bardzo ciężkie, jednak nie zrażaj się, gdyż jest to dość powszechne.

Oddalenie się od myślenia nie polega na jego tłumieniu. Pozwól swojemu umysłowi konstruować myśli oraz tworzyć różne scenariusze. Spróbuj spojrzeć na to z perspektywy obserwatora. Podczas pierwszych sesji mogą pojawiać się liczne trudności. Wynika to z faktu, że być może całe życie zostało przez Ciebie przeżyte w ograniczonej świadomości.

Naturalność i bezpieczeństwo medytacji

Zauważ, że bycie świadkiem nie jest niczym nienaturalnym. Nie wchodzisz w żadnej rodzaj transu, jednak mogą pojawić się intensywne odczucia i myśli. Nie łap się ich. Po prostu pozostań w roli obserwatora. Myśli niezasilane Twoim „zaangażowaniem” po prostu odpadają. W pewnym momencie możesz zauważyć, że jest ich coraz mniej. Cały czas pozostań jako świadek.

Twoim zadaniem w medytacji nie jest osiągnięcie czegokolwiek. Paradoksalnie, gdy nie pożądasz żadnego doświadczenia, zaczyna pojawiać się ogromny spokój wewnętrzny.

Po kilku minutach możesz otworzyć oczy. Pozostań jeszcze chwilę w stanie, który udało Ci się osiągnąć. Rozkoszuj się świadomością. Możesz teraz spokojnie wrócić do swoich obowiązków z lepszą energią i koncentracją.

1 Trackback / Pingback

  1. Jak przestać myśleć o pracy po pracy? | Męska Sprawa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*