7 sposobów na przyspieszenie nauki

mężczyzna czytający książkę

Osiąganie życiowego sukcesu niemal zawsze wiąże się z ciągłą nauką – czy to na studiach, w szkole lub podczas prowadzenia biznesu. Czasami musimy poradzić sobie z dużą porcją informacji, co nie zawsze przychodzi łatwo.

Istnieją metody przyspieszające przyswajanie cennych informacji, które można zaadaptować w swoim życiu od ręki. Opiszemy je w dzisiejszym artykule.

1. Usuń wszelkie rozpraszacze

Czas, który poświęcasz na rozwój lub naukę, powinien rzeczywiście być czasem przeznaczonym na rozwój i naukę. Pozostaw zatem telefon w innym pokoju, wyłącz telewizor i w 100% poświęć się nauce.

Potrzebujesz do niej również ciszy i spokoju, który nie zawsze możesz mieć w domu. Postaraj się w takim wypadku udać się do parku lub w inne ustronne miejsce. W takich warunkach zapamiętasz o wiele więcej, gdyż nic nie kradnie Twojej uwagi.

2. Rób notatki

Bardzo często ludzie wyszukują cennych informacji, jednak po ich otrzymaniu, szybko o nich zapominają. Sam odpowiedz sobie na pytanie – ile razy zdarzyło się to Tobie?

Prostą i znaną powszechnie metodą jest robienie notatek. Warto odnaleźć swój sposób na ich organizację. Podczas czytania książek lub wyszukiwania informacji w internecie zawsze warto mieć obok siebie notatnik i długopis, aby zapisywać wszystko to co najważniejsze. Ważne jest jednak to, aby notatki dzielić na kategorie, aby po prostu się w nich nie pogubić i mieć do nich łatwy dostęp. Niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest darmowa aplikacja Evernote.

3. Zaangażuj wyobraźnię w proces nauki

Kolejną cenną umiejętnością przydatną w kwestii nauki, jest angażowanie w nią wyobraźni. Badania udowadniają, że zapamiętujemy o wiele więcej, gdy w naszej głowie pojawiają się obrazy, dźwięki oraz odczucia związane z danym zagadnieniem. Z początku może sprawiać to problem wielu osobom, jednak nie warto się zrażać.

W szkole oraz w życiu często kierujemy się czystą logiką, zapominając o mocy wyobraźni. Z tego powodu w znacznym stopniu tracimy tę umiejętność. Dobra wiadomość jest jednak taka, że można się tego z powodzeniem nauczyć. Sprawdź sam a efekty mogą być zaskakujące.

4. Mniej, lecz systematyczniej

Zamiast uczyć się nieprzerwanie jeden dzień przed egzaminem przez kilka godzin, o wiele lepiej jest podzielić materiał na kilka mniejszych bloków.

Wypoczęty mózg ma większe zdolności do zapamiętywania informacji. Nieprzerwana kilkugodzinna nauka prowadzi do przemęczenia tego narządu. Zdania przelatują jakby bez udziału naszej świadomości, nie mówiąc już o braku przyjemności z nauki.

O wiele lepszym rozwiązaniem będzie codzienna nauka przez 30 minut niż raz w tygodniu przez kilka godzin. Najlepszą porą na przyswajanie nowych informacji jest poranek. Nawet kilka minut każdego dnia na naukę z samego rana, przynosi niesamowite efekty.

5. Techniki koncentracji i medytacji

Pomocne okazać się mogą również techniki mające na celu polepszenie koncentracji i skupienia.

Jedna z ciekawych metod medytacji polega na oddychaniu w schemacie 6-3-6-3. Wdychaj powietrze przeponą przez 6 sekund, po czym zatrzymaj je na 3 sekundy. Następnie wydychaj powietrze przez ponownie przez 6 i pozostan na bezdechu przez 3.

Możesz powtórzyć cały schemat trzykrotnie przy okazji wizualizując sobie odpływający stres. Po wykonaniu tej techniki w umyśle pojawia się przestrzeń gotowa do przyjęcia nowej wiedzy.

W kwestii zdolności umysłu do skupienia istotną rzeczą jest zdrowe odżywianie. W TYM artykule przeczytasz więcej o warzywach wpływających na koncentrację.

6. Miej zdrowe nawyki żywieniowe

Nasz umysł jest ściśle powiązany z ciałem. Dowodem na to jest fakt, że podczas choroby masz gorszą zdolność do koncentracji i skupienia. Z tego powodu powinieneś dbać o swoje ciało, a najlepiej zrobisz to mając dobrą dietę.

Przede wszystkim skup się na piciu dostatecznej ilości wody. Organizm i mózg nie może funkcjonować bez niej w prawidłowy sposób. Woda jest swego rodzaju „katalizatorem” dla umysłu, przez które przepływają impulsy elektryczne. Z tego powodu powinieneś pić przynajmniej 2.5l wody dziennie.

7. Wysypiaj się

Wypoczęty mózg ma większą zdolność do gromadzenia i przyswajania informacji. Według naukowców człowiek powinien spać od 7 do 9 godzin dziennie. Każdy jednak powinien sam dostosować długość snu do potrzeb swojego organizmu.

Warto posiadać wyznaczone godziny snu, aby organizm nie musiał być narażony na „niespodziewane” sytuacje. Powinieneś również zadbać o totalny mrok w pokoju, gdyż światło hamuje produkcję melatoniny – powszechnie nazywanej hormonem snu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*